6 Mayıs 2014 Salı

ŞERBETLİ İRMİK TATLISI

İçinde margarin olmayan,hem yapımı kolay,hem malzemesi az hem de lezzetli bir tarif arıyordum buldum sonunda.Tadı gayet güzel:) Siz de deneyebilirsiniz:)

tatlı tarifi

  • 2,5 çay bardağı irmik
  • 2 çay bardağı un
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı  sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
Şerbeti için:
  • 2,5 bardak su
  • 2,5 bardak şeker
Önce şeker ve suyu kaynatarak şerbetini hazırlayın.Ben on dakika filan fokurdattım.Tarif aldığım sitede süresi yazmıyordu kafama göre takıldım yani:) Şerbet kaynarken yoğurt,  sıvı yağ, yumurta, irmik, un ve kabartma tozu ile yumuşak bir hamur yoğurun. Hamuru ceviz büyüklüğünde kurabiye gibi şekillendirerek tepsiye dizin. İsteğe göre üzerine ceviz ya da fındık batırın. 
Sıcak fırından çıkan kurabiyelerin üzerine ılıyan şerbeti dökün ve şerbetini çekmesini bekleyin. Afiyet  bal şeker olsun:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder